Maren Toft - "Stayin' Rich in Norway : Methodological Tools to Research the Upper-Classes"

Séminaire international
En visioconférence

Séminaire international
(en présentiel ou à distance)

Séance en anglais

Lien zoom : https://univ-lille-fr.zoom.us/j/93022836349

Intervenante
Maren Toft (Oslo University)
Department of Sociology and Human Geography

Discutante
Camille Herlin-Giret, chargée de recherches CNRS - Ceraps - Université de Lille (FSJPS)

- chercheuse associée au Centre de recherche Pénalité, sécurité et déviances de l’Université libre de Bruxelles. Docteure en science politique et agrégée de sciences économiques et sociales
- Domaines de recherche : Politiques économiques, politiques fiscales ; Élites et classes supérieures ; Sociologie de l'argent ; Professions du conseil financier

Thème du séminaire international
This paper explores the trajectories of the Norwegian one percent. We describe the accumulation of financial wealth over a 25-year period in adulthood and suggest that pathways to wealth are based on class divisions in terms of kinship and family origins...